Systemy mechaniczne

SYSTEM CIĄGŁEGO ODWADNIANIA I RECYRKULACJI

Nowy system ciągłego odwadniania i cyrkulacji (CDR) to najnowsze rozwiązanie  zaprojektowane, aby spełnić wymagania klienta oraz wymagania ochrony środowiska. System CDR eliminuje konieczność budowy osadnika popiołu, wymaga minimalnego postoju i znacznie zmniejsza ilość ścieków w bilansie wodnym zakładu.

System ciągłego odwadniania i cyrkulacji CDR jest zaawansowanym technicznie systemem transportu żużla łącząc zalety tradycyjnego systemu recyrkulacji ze sprawdzoną technologią systemu mechanicznego mokrego z odżużlaczem (SFC). System CDR jest idealny dla zakładów, które obecnie używają hydrauliczną (śluzową) metodę do transportu żużla, popiołu wytrącanego w podgrzewaczu wody (ekonomizera), materiału/piryt odrzuconego z młyna i które szukają sposobów na uniknięcie kosztownego i długotrwałego czasu postoju powiązanych zwykle ze sobą systemów. Oprócz prostej i szybkiej konwersji, system CDR znacznie minimalizuje liczne obawy dotyczące działania i konserwacji występujące w tradycyjnych technologiach odwadniania.

CECHY I ZALETY:

  • Zamknięty obieg systemu recyrkulacji
    • Eliminuje strumień ścieków
    • Dopuszcza śluzowe odżużlania z wielu jednostek
    • Zmniejszenie zużycia wody poprzez recyrkulację
    • Zerowy wypływ cieczy
  • Nie wymaga przeprowadzenia zmian pod kotłem
    • Istniejące urządzenia pozostają w użyciu
  • Nie wymaga przestoju
    • Rurociągi i połączenia systemu sterowania mogą być ukończone w trybie online
    • Ciągłe odwadnianie i odprowadzania popiołu
    • Eliminuje odwadnianie pojemników i składowiska
    • Odwadnia popiół do poziomów wilgotności odpowiednich do składowiska odpadów lub korzystnego wykorzystania
  • Sprawdzona i Niezawodna technologia
    • Szerokie referencje instalacji SFC na całym świecie
    • Prosta, solidna konstrukcja zapewnia niezawodne działanie
    • System zerowego wypływu cieczy
  • Trwałość wykonania
    • Nowy sprzęt został solidnie skonstruowany do wymagających prac użytkowych
    • Sprawdzona konstrukcja umożliwia zmniejszenie kosztów utrzymania

Literatura:

CDR Brochure(EN)

Wet-To-Dry Bottom Ash(EN)

SYSTEM MECHANICZNY MOKRY ODŻUŻLACZ SFC

Zalany wodą przenośnik zgrzebłowy (SFC) jest sprawdzonym i najbardziej ekonomicznym rozwiązaniem w porównaniu z innymi alternatywami. Zaprojektowany do zastosowania w większością rodzajów kotłów od połowy lat 90tych ten rodzaj odżużlacza stał się najbardziej rozpowszechniony. System ten często zastępuje układ śluzy zrzutowej, a także dobrze nadaje się do nowych instalacji, gdzie ograniczone są zasoby wodą oraz przestrzeń pod kotłem.

Jednak nie wszystkie rozwiązania zalanych przenośników zgrzebłowych są wykonane tak samo. Każdy element SFC  jest zaprojektowany aby zminimalizować potrzeby obsługi serwisowej i zapewnić niezawodną pracę przez całe okresy międzyremontowe. Ponad 100 odżużlaczy SFC na całym świecie dowodzi, że system ten jest liderem zarówno pod względem wydajności i niezawodności.

Zasada działania mokrego odżużlacza (SFC) jest bardzo prosta. Żużel spada z kotła do wypełnionego wodą górnego koryta (wanny) odżużlacza, w którym następuje jego gaszenie i schładzanie. Z górnego końca pochylni żużel jest zrzucany przez lej do betonowej komory gdzie może być ładowany na samochody ciężarowe w celu przetransportowania do miejsca składowania. Kontynuowany dalej łańcuch zgrzebłowy przesuwa się poprzez dolną (suchą) komorę odżużlacza w kierunku wału zwrotnego skąd powraca do koryta górnego.

CECHY I ZALETY:

  • Ciągłe usuwanie popiołu do 100 t/h
  • Mniejsze zużycie energii i wody niż systemy śluzowe
  • Wytrzymała konstrukcja dla niezawodnej pracy 24/7
    • Górne koryto( mokre ) pokryte jest odporną na ścieranie grubą blachą stalową AR400 dla zapewnienia odpowiedniej wytrzymałości i trwałości
    • Dolne koryto( suche) pokryte jest odporną na ścieranie płytką bazaltową dla zapewnienia maksymalnej wytrzymałości i trwałości
    • Wytrzymałe, solidne ogniwo łańcucha jest utwardzone do specyfikacji producenta (ok. 700 HB w skali twardości Brinella) dla zapewnienia długiej trwałości.
    • Zęby koła napędowego są wykonane ze stopu Durite® H utwardzone dla maksymalnej wytrzymałości i trwałości
    • Wyloty są wykonane z prostokątnej rury stalowej, zamiast kątownika aby uniknąć wyginania
    • Zalane koła pasowe odlewane są z odpornego na korozję materiału, Durite H ( 650 HB w skali twardości Brinella) i poddane obróbce cieplnej dla zapewnia doskonałej żywotności i niezawodności
    • Struktura wsporcza zaprojektowana, aby wytrzymać w trudnych warunkach.
  • Napinacz łańcucha wykorzystuje siłownik hydrauliczny do utrzymywania stałego napięcia łańcucha, który przedłuża żywotność łańcucha i eliminuje cotygodniową regulacje.
  • Integralny wskaźnik zapewnia wizualne informacje zużycia łańcucha. Liniowy pozycjoner zapewnia natychmiastowy alarm w przypadku pęknięcia łańcucha
  • Prosty, bezpośredni napęd silnika hydraulicznego / reduktora wyposażony w soft-start zapewnia doskonałą wydajność i rzadszą konserwacje w porównaniu do silników napędowych o zmiennej prędkości .
  • SFC jest przeznaczony do pracy zarówno w zmiennej prędkości, lub dla dwóch zaprogramowanych prędkości: tryb normalny i ” catch- up”. Wyższe prędkości są stosowane, gdy urządzenie jest tymczasowo wyłączone i duża ilość popiołu została zebrane w górnej rynnie
  • Modułowa konstrukcja ułatwia montaż i zmniejsza koszty instalacji

Literatura:

Wet-To-Dry Conversion Brochure(EN)

Submerged Flight Conveyor Brochure(EN)